A fotel ami mindent megváltoztat.............

avagy szerelem második látásra

 Úgy alakult, hogy kora tavasszal kaptam két fotelt
pénz helyett  :)
hát mondanom se kell, túl boldog nem voltam, de se időm, se kedvem nem volt foglalkozni a témával.
Szépen befóliáztam őket és beraktam a kis garázs hátuljába ........ idővel minden kacatot a tetejükre halmoztam és rég  elfelejtettem, hogy mi lapul legalul.

Pár hete elkezdtük az új műhelyem építését és ehhez első körben csontra ki kellett pakolni a garázst
.....................na és mit találtam?????
hát két gyönyörűségesen, csodálatos fotelt
 ilyen lehet
 a szerelem második látásra!!!! :)






Imádtam és ezzel beindultak a kerekek.....
addig csak az volt a cél, hogy kell nekem egy műhely ahol télen is tudok festeni
DE innentől
olyan műhely kell ahol nyugodtan és kényelmesen le lehet ülni, színeket választani, ötletelni
alkotni, workshopot tartani, beszélgetni, "könyvklubozni", borozgatni, festegetni......teázgatni.....inkább műterem mint műhely .......................na ezt majd a műhely posztban részletezem

Soha nem kárpitoztam még
ezért a fő irányelv a költséghatékonyság volt (ne kerüljön túl sokba ha elrontom) ezért a drága bútorszöveteket el is felejtettem.
Bementünk az Ikeába és kerestem egy ágytakarót................... az "indira" elég vastagnak, nagynak és olcsónak tűnt
 hosszú percekig ölelgettem nézegettem egy piros színűt, majd egy narancssárgát utána egy mogyoró színűt és ismét a pirosat....narancssárgát ...... ........nyüsztettem az édesem - Szerinteeeeed?
 mikor már a gyerekek is megunták és kezdett borulni a bili, gyorsan a pirosat raktam a kocsiba .....
de nem bírtam elindulni, ha én így totojázok az már régen rossz.....visszatettem a piros takarót a középső hatalmas kosárba és azzal a lendülettel lekaptam ezt a grafit kockásat a széléről és indulhattunk is.
KÉSZ ez lesz az igazi :)

 Iszonyú kopott színű, de tökéletes "állagú" volt rajta az eredeti kárpit és a "szalma" tömés is rendben volt, így eszemben sem volt szétszedni.
Először is kiporoltam, kiporszívóztam (itt az óriás képet nem tudom levenni így szuperül látszik a porszívózás :(((((
és a befújtam
 egy klórmentes fertőtlenítő, szagtalanítóval ami kifejezetten textíliához van kifejlesztve elpusztítja a gombákat, baktériumokat, vírusokat. Megszünteti a dohszagot, a cigaretta és állat okozta szagokat......(a dobozról másoltam)

........csak kutya macska boltban kapható, mert ugye az állatokra gondolnak DE, hogy esetleg egy kisgyerekes családban is történhet "baleset"...... na mindegy, szívből ajánlom a kisgyerekes szülőknek tökéletesen működik szuper szer :)


csak a díszt vágtam le és itt a felszerelés :)


a gumikalapácsnak Buda örült csak igazán    - Anya én mindig is ilyenre vágytam!





 Pontosan kettévágtam a takarót. A háttámlával kezdtem, ameddig csak lehetett benyomkodtam az ülés és a támla közé a szövetet majd a széleken kibontottam a "tripla" beszegést.



 Nem lehetett Gödöllőn kárpitszög kiszedőt kapni (tudom, hogy interneten több ezerért lehet rendelni, de nekem akkor és ott volt rá szükségem)
Az én családom felülmúlhatatlan :) drága keresztapám 20 perc alatt készítette el nekem a tökéletes szerszámot.






Amivel a bontás is villámgyorsan ment.




Hátul kifeszítettem és levágtam a kellő hosszúságra
 (hihetetlen sz@r az ollóm, jól feltörte a kezem)







majd gombostűvel rögzítettem a hajtásokat





A karfánál egy kicsit bevágtam, hogy szépen körbe tudjam vonni.




Amikor már biztos voltam a dologban ...na az nem volt egy rövid idő :) mert ugye aki csíkossal kezd kárpitozni az
"nem kicsit lökött"
és már tűztem is
(hát ez is csak ránézésre könnyű, mert igen erős marokra van kitalálva a szerkezet)


Jöhetett az ülőke :)
Az elején meghagytam a beszegést így egyszerűen csak a fához rögzítettem (szögeltem)
itt jegyzem meg, hogy tök fölösleges a  gumikalapács vagy én vagyok nagyon béna de szétvertem vele az ujjaim








Ennél a résznél már rendesen matekoztam, mert nem akartam még egy ágytakarót venni inkább rászabtam a maradékot :)



A karfákat már az új műhelyben festettem és a gyerekeim "megmentett" cicája itt érzi magát a legjobban,
nem zavarja még a csiszológép se sőt arra a kezemre ugrik fel amiben tartom a működő gépet és a frissen festett dolgokhoz különös érzékkel vonzódik :) amikor száradt a padló kiraktam az ajtón és beugrott az ablakon.


Ilyen lett életem első kárpitozása, nem tökéletes de a célnak megfelel 
és csak 5000Ft -ba került a két fotel áthúzása :)




Szeretettel Erika

Ha tetszett követhetsz nap mint nap a facebookon  Az Asztalom

Népszerű bejegyzések