Hogyan festettem ASCP-vel fagerendás mennyezetet 1. rész

Egy bútorfestő nő heroikus küzdelme egy 110nm-es plafonnal


Nagyon nehezen szántam rá magam az írásra, mert még mindig kavarog a fejem és nem tisztultak le a gondolataim az elmúlt hét megfeszített munkája után. 


Egy kedves családnak készítettem egy ajtót Itt olvashatod majd megbíztak még két gyönyörű szekrény felújításával és festésével. 
És valahogy úgy alakult, mire kettőt pislogtam már elvállaltam hogy elkészítem felújítandó házuk 110nm-es fagerendás mennyezetét.




Volt ahol pácolt, volt ahol teljesen kezeletlen "szőrös", megint máshol kicsit zöldes valószínű valami bogárirtóval kenhették be, több évig a középpontban kormolt egy ősi kályha, több nagy felületet a fenti fürdőszoba szappanos vize áztatott hosszú ideig. 
Ez volt az eredeti állapot kb 20 éves legalább négy színű és amiből az új tulajdonosok egy egységes, homogén, könnyed  felületet szerettek volna varázsolni amiben látszanak a fagerendák erezetei.
Három szakember magyarázta el nekik, miért nem tudnak egyszínű famennyezetet készíteni ebből és miért nem vállalják el a munkát és volt egy aki olyan megoldást javasolt amivel "súlyos" zománc festékréteg került volna fel. 
és itt jöttem a képbe én 

Megbeszéltük a ház leendő színvilágát a burkolatokat, berendezést, stílust majd színmintákat készítettem


azt biztosan tudtam, hogy egy rétegben a választott színek közül csak az Oliva fedne tökéletesen és ugyan gyönyörű lenne de a nem túl magas belmagasság miatt összenyomná a teret és sötétnek tűnne. Azzal is tisztában voltam, hogy nem tudom az erezeteket visszacsiszolni ha azonos színű lesz a két réteg. 
Ezért döntöttünk úgy, hogy az alap szín lesz 
Annie Sloan Chalk Paint Olive és a második réteg 1 rész Chateau Grey 2 rész Old White
és lakkozni szerettem volna utána.
Száraz adatok a felhasznált anyagmennyiségről.

Nem tudtam hány napot fog igénybe venni a művelet ezért édesem meghosszabbította a szabadságát és, hogy minél kevesebb időt kelljen elautózni beköltöztünk kis családunkkal a "pestimamához" a nagy fiam örömére :) övé volt az egész ház........ez egy kamasznak megfizethetetlen (főleg, hogy az anyukám hordta a sok finom ételt neki)

Budát pizsamában egy hatalmas kakaós csigával tudtuk útra bírni


Kezdődik!!!!!!
Tara aki már csini ruháját este kikészítette












Az első nap délelőttje jóformán az optimális hígítási arány belövésével telt. Készültem hengerrel is de az halott ötlet volt és végül egy ferde vágású, hosszú nyelű, műszálas spéci lapos ecsettel dolgoztam.

Annie Sloan Olive

Nem működik a bútorokon jól bevált ecsetmártogatós technika, mert az első húzásnál már a hónaljamba folyt a cucc. Így direktbe hígítottam mindig kis adagokban és végül sikerült eltalálnom egy szépen terülő, jól fedő, nem csöpögő állagot. Ami az eredetileg kiszámított festékfelhasználásnál 5l el kevesebbet jelentett a végén. De gőzöm sincs pontos víz arányról.
Mindig mellettem volt egy kis üvegben víz és folyamatosan hígítottam vele a festéket, mert a levegőtől hamar besűrűsödött.

A fal festők úgy döntöttek nem ragasztják körbe a fal szegélyét maszkoló szalaggal, mert rövidebb ideig tart majd az én hibáim eltüntetése mint a ragasztás (ezt már én is tapasztaltam)
Igaz, hogy még csak alapozva volt a fal, tehát még csiszolják és 2 réteg kerül rá, de én nem szerettem volna tovább rontani az amúgy sem előítélet mentes "művésznő" végzi majd a férfiak munkáját státuszomon.


Ezzel a technikával kezdtem és nagyon jól működött de hamar belerázódtam és miután rájöttem a technikára, ezzel a profi ecsettel nem volt nagy kunszt nyíl egyenes vonalat festeni. gyorsan dobtam a papírt




A lécek fedésben lettek feltéve lentről "világított" a sárgás fa ezért vékony ecsetet használtam ami nem egy hálás feladat mivel túl sok volt a léc és így a rés is. A legrosszabb a kezeletlen fa szélek voltak ahol a "szőröket" alulról lehetetlen volt jól befesteni :(


...elérkeztem a legutolsó nyers fa folthoz ......ezen a ponton már mertem hinni, hogy egyszer elkészül


 A mennyezet és a vastag keresztgerenda negatív "porfogó" részét új falécekkel pótolták és körbenyomták luc színű fafugázóval.
 Miután leküzdöttem 110 nm kezeletlen fát jött az első hiba azaz megtanulhattam, hogy a fa fugázó nem jól festhető. Majd rögtön jött egy újabb tanítás :(
 ez a felület egy régi nagyon kormozó kályha fölött volt, így ragacsos kormos amit nem lehetett letisztítani de ezt tudtam,
amit viszont nem az az, hogy egy régebbi felújítási kísérletnél a melegtől kicsapódott viaszt csiszológéppel szétkenték. Viszont jó hír, hogy a régi fa és az új lécek teljesen egyszínűek lettek.

Itt látni a szétkent viasz foltokat és a fa fuga "keretet"
 De nem estem kétségbe még , mert várt rám a második réteg és bíztam a tökéletes fedésben.
A második réteg 1 rész Chateau Grey 2 rész Old White
Először is egy nagy festővödörbe kevertem be a színt, majd visszaöntöttem a dobozokba, hogy ne kelljen az egészet szellőztetnem mivel nem haladtam túl gyorsan.

Annie Sloan Original nagyon fel kell keverni
nem volt annyi Old White :)
Annie Sloan Chateau Grey ezt is alaposan felkevertem
Az 1l Chateau Greybe az 1l Old White 
majd a teljesen simára kevert elegybe a 2. Old White
és a kész festék amit vissza porcióztam az eredeti jól záródó dobozokba

A második réteg már sokkal jobban terült gyorsabban lehetett haladni.
 Bár ezt a festési technikát nem lehet elkapkodni van egy pont aminél egyszerűen nem lehet gyorsabban festeni.
Ha sietsz, jobban rányomod az ecsetet, hígabbra kevered a festéket, az ecset oldalával is festesz ez mind mind csak lassít, mert úgyis vissza kell menned, mert nem fed rendesen. Csak ha az ecset hegyét szép finoman a fához "simogatod" gyengéden, egy jól beállított hígításban csakis akkor lehet vele szépen dolgozni.



Ez után jön a feketeleves, csiszolás és a foltok folytatás hamarosan ....

                                                           Szeretettel Erika

Ha tetszett megtalálsz a facebookon:  Az Asztalom











Népszerű bejegyzések