Stencilezett ruhásszekrény





Ezt az ónémet nagy szekrényt (és kistestvérét) gazdái a házukkal együtt adták el. A fiatal új tulajdonosok szerencsére fantáziát láttak bennük és megkerestek engem Az Asztalom műhelyében.

A szekrények megérkeztek a műhelybe és a családdal való személyes találkozás elindított egy hosszú megbízást :) és a szekrényeket kiszorították az építkezés sürgősebb feladatai
készítettem nekik egy ajtót majd az egész alsó szint mennyezetét  és ismét ajtót végül
elérkeztünk a nagy szekrényhez, amiknek a tervezett színe az idő múlásával egyre változott és az eredetileg elképzelt Olivától eljutottunk egy halvány kékes árnyalathoz.






Egy alapos tisztítást, szúkezelés követett kívül, belül, alul, felül majd a hatóidő leteltével a szekrény kopott és hiányos sarkaival  kezdtem a felújítást.


Így néztek ki a szekrény sarkai


Mestertapasszal javítottam, csiszoltam


két hétig hiába vártam az asztalosra, hogy elkészítse a hiányzó díszléceket :( ezért leszedtem ami még ép volt azt is és az egészet kicseréltem egy a barkácsboltban vásároltra. A gér vágást nem szerettem meg most sem, nagy nehezen de elkészültem vele.


A szekrény belseje is rossz állapotban volt nem lehetett csupán egy alapos átmosással megúszni Sadolin rusztikus tölgy színű vastaglazúrral festettem le.




az ajtóbelső kazettáit is a széleit kihagytam, mert a díszítő színt kapják


A szekrény belsejében egy Dark wax réteggel sötétítettem a lazúron.


A hátulján foltokban talált "lakatlan" szú járatokat most fenyő színű folyékony fával tüntettem el. Amit felhasználás előtt alaposan homogénre kell keverni így felhordása egy spakli segítségével gyors és egyszerű. Teljes száradás után enyhén megcsiszoltam majd a lazúrral lefestettem.

Mivel itt a nagy AS ecsetet használtam ezzel a"papíros" technikával könnyen és egyszerűen megvédtem a már kész hátulját.

 Első rétegben a szekrény frontja és az oldalai Annie Sloan Chalk Paint Old White színt kaptak.


Tara segítsége nélkül nem készül bútor Az Asztalom műhelyében.


 Az első réteg után így nézett ki.


A második réteg ASCP Duckk Egg Blue
a kazetták peremét fehéren hagytam és most nem volt célom a precizitás


 A fehéren hagyott részeket ASCP French Line színre festettem



Majd kis kockákra vágott 320-as csiszolópapírral koptattam.





Az ajtók belsejét a Decor Labor  ajándék Limoges stencilével készítettem


Eredetileg hengerelt mintát terveztem ennek a szekrénynek a belsejébe de ez a stencil őrület mindent felborított :)


Most az ajtókazetta "felső belső" peremét választottam "vízmértéknek" a stencil három függőleges pöttyét az oldalához igazítottam és ismét maszkolószalaggal rögzítettem



Sadolin antik tölgy színű vastaglazúrral festettem le a belső ajtókazettákat ez lett az alap. A szekrény második rétege Annie Sloan Duck Egg Blue színű és így ezt a színt vittem fel a stencilre is.
 A festékes dobozt még felnyitás előtt jól felráztam és most a tetejében maradó festékbe mártottam egy egyszerű új száraz mosogatószivacs egyik csücskét és finoman rásimogattam a festéket. Pár perc múlva szedtem is le a sablont.



Utána a minta szélén a függőleges három pontot illesztettem egymásra így a pöttyök dupla festéket kaptak és a felső részhez illesztettem ismét.
Nem elég, hogy festődudor nőtt a középső ujjamra még a  körömágyam is begyulladt a festékektől, úgyhogy ezentúl használnom kell a kesztyűt.
(gondolom kitaláljátok kivel voltam kesztyűt venni :) hát persze, hogy Tara választotta nekem ezt a "gyönyörű" rózsaszínt)


Ez a rész nem volt egyszerű de mivel klasszul hajlik a sablon azért megoldható
 (de most nem én fényképeztem)


Már csak AS Dark Wax kellett a végén 



és kész is lett a kazetta szegélyek ASCP French Line színűek




Az Asztalom műhelyéből kikerülő bútoroknak minden porcikája felújításra kerül :)



Clear wax került rá amit teljesen "csúszósra" selymesre simogattam, majd 1000-es csiszoló papírral finoman átdörzsöltem. Így a bútor felülete kopott külseje ellenére finom, bársonyos tapintású lett.



Dark Waxot csak a díszítéshez használtam a kazettáknál és faragásoknál.






Szeretettel Erika

Ha tetszik kövess a Az Asztalom oldalon :)

Népszerű bejegyzések