Hogy kerül a vasaló a műhelybe?

 az ügyes nők "abból főznek, ami otthon van"

Ezt a komódot festéktartónak vettem, hónapokkal ezelőtt. Mivel nem volt időm lefesteni, betettem a raktárba, és ma amikor, megérkezett az első szállítmány Annie Sloan Chalk Paint, becipeltük a műhelybe.
A nagy nagy boldogság, a sok festék láttán, biztosan elvette az eszem, mert azt gondoltam ideiglenesen megteszi így is. DE a rendszerezés során, már láttam, hogy ez a komód így nem maradhat itt. Le kell festeni, de gyorsan.  




Pontosan tudom, milyen komódot szeretnék belőle készíteni ..........de ahhoz szép sima felületre van szükségem. Így nem ugorhattam neki, mert igen sérült a teteje.  Iszonyatosan nehéz volt, azaz ebben még szerencsére van anyag. A felső sérült réteg alatt, szép egészséges fa lapult. A második fényképen huplik és hajszál repedések vannak, amik a vizes bázisú festéktől még láthatóbbak és erősebbek lennének.


Most megmutatom, hogy lehet pillanatok alatt megszabadulni a bútor felső, sérült rétegétől, mindenféle drága és spéci gép nélkül. (csiszoló, hőlégfúvó) 

és most kérem a kedves asztalos és restaurátor olvasóimat, csak saját felelősségükre folytassák az olvasást

Ugye minden háztartásban akad egy vasaló? 


Forró vizes konyharuhát terítünk a felületre, majd nincs más dolgunk, mint átvasalni és egy spakli segítségével könnyedén letolhatjuk az enyvvel felragasztott borítást.


Az anyagot folyamatosan vizezzük, ne tocsogjon, de ha szárad már könnyen hozzá ragadhat a vasaló.


Én nitro hígítóval töröltem át, mert ilyenkor ragacsos maradhat a felület.



Egy gyors dió vastag lazúr bedörzsölés és holnap jöhet a FESTÉS!!!!


..........azt leszögezem, hogy NEM én találtam fel a technikát :) 

folyt köv.
hiszen holnap lefestem :)

Szeretettel Erika

A facebook Az Asztalom oldalán nap mint nap megtalálsz :)

Népszerű bejegyzések