Most nem eltüntettem hanem kiemeltem a foltokat

Rendeltek tőlem egy ugyan olyan komódot mint amit világoskékben készítettem. Csak itt a  kérés az volt, hogy koptatott fehér legyen.


Sikerült megtalálnom a kék komód testvérét, na jó nem az iker testvérét (mondjuk az öccsét) a lényeg, hogy  méretük és stílusuk megegyezik csak a rózsa helyett itt levél motívum a díszítés.






A hirdetések fotói csalókák, és mert a használt kifejezésnél több info nem volt így vásároltam egy igen csak felújításra szoruló komódot  ismét 



Sok szú lyukat találtam rajta. Pár napig megfigyeltem, tiszta papírokat tettem alá és figyeltem, hogy "lisztes" lesz -e és hallgatóztam, mert állítólag hallani lehet a bogarakat :) Liszt nem volt és nem is hallottam semmit. De nem akartam a véletlenre bízni így  http://www.bodnarasztalos.hu/  tanácsára chemotox rovarirtóval mindenhol befújtam, közbe fóliába zártam és még több adagot fújtam a fokozatosan záródó fólia alá.

Így pihent 2 hétig

majd ismét kezelés (szerencsére nem találtam tetemeket)
portalanítottam

és bekentem

és ismét nem nyúltam hozzá két hétig.

Végre elkezdődhetett az igazi munka :) mestertapasz és a csiszolás ismétlése




Az egyik lába menthetetlen volt így "amputáltam"



Majd szépen megrövidítettem a másik három lábát is.


Szükség volt gépi csiszolásra is


A hátulját és a belsejét egy tört fehér színűre kevert zománc festékkel egy rétegben lefestettem



Az apró lyukak amik eddig a barna fán nem látszódtak most előbújtak :( úgyhogy ismét tapaszolás és csiszolás következett


Itt került fel az első réteg FESTÉK  Annie Sloan Old White 



majd a második réteg és megjelentek a foltok



itt nagyon jól látszik a húsz forintos nagyságú paca
itt pedig megmutatom milyen az mikor nem "fog" a festék, két réteg és semmi :(
Bizony ez az ajtó nem akar hófehér lenni


Kipróbáltam a csiszolást a folton és az első gyenge simításnál ez lett.                                                            


Ilyenkor felesleges több réteget ráfesteni, mert az már csak festék pocsékolás. 
Most vagy lecsiszoljuk, lelakkozzuk és kezdjük újra a festést, ismét két rétegben,  vagy amit azóta már kipróbáltam és működött, csak simán lelakkozom a foltokat és száradás után lefestem, először a foltokat majd egy új vizesebb (vékonyabb) réteggel az egészet egyenletessé teszem (az utóbbi megoldással egy réteg festéket megspórolunk) 
De azt javaslom a régi bútorokat kenjük le egy lakk réteggel így "bezárjuk" a foltokat http://beforeafter.hu csak utána kezdjünk a festéshez így elkerülhetjük a kellemetlen meglepetéseket.

Nekem két problémám is adódott 
-egy nem fedett jól a festék az ajtóknál
 - kettő csupa folt lett az oldala és az ajtaja 

Én nem az előző két verzióból választottam hanem kitaláltam egy harmadikat :) 

Ha nem akar hófehér lenni az ajtó ne legyen, ha le akar jönni a festék a foltoknál jöjjön le
 DE úgy ahogy én szeretném. Legyen durván Shabby Chic

Megrendelésre dolgoztam ezért elég kockázatos volt a dolog (de mi bajom lehet legfeljebb ha nem tetszik kezdem teljesen előröl) 

Mivel a foltok helye adott volt a formájukkal kellett valamit kezdeni, hogy ne pacáknak nézzenek ki hanem "véletlen" kopásnak

1) simán átcsiszoltam



2) durvábban átcsiszoltam


3) majd a simító mellett erőteljes vonalakat húztam a félbe hajtott 180-as csiszoló papírral


4) lassan de folyamatosan húztam oldalra a simítót és közben fel-le vonalaztam a csiszoló papírral


Egy másik folton ismét lépésről- lépésre







Egészben a látvány 


és most az ajtók és a levél faragások

dark wax


visszatörlés és csiszolás
dry brush technika Graphite





és a teteje

Clear waxot ecsettel vittem fel mindig kis területekre majd töröltem utána 1200-as csiszoló papírral átcsiszoltam a tetejét, oldalait és az elejét majd ismét wax puha ronggyal törölve, ettől a felület víztaszító és selymesen, bársonyos lesz.

most egy kis ginsenget hozott az édesem nem a szokásos kávémat :)
A hátulját és a belsejét nem waxoltam hanem vizes bázisú lakkal lakkoztam le. Nem sárgult be és nem szedte vissza a festéket.


Imádom, hogy régen a bútorokba szinte mindig hagytak nyomot a készítőik. Ez a komód nászajándékba készült és az ifjú pár nevét és házasságkötésük dátumát írták az ajtó belsejébe, én ezt nem festettem le ettől nekem még személyesebb a bútor.



innen
 UTÓLAG ÍRTAM HOZZÁ
 képzeljétek mire ezt a posztot befejeztem 
(már több mint egy hete kész lett a bútor de csak most volt róla időm írni) 
ez az e-mail várt,
 ugyanis kérte a néni akitől vettem a komódot hogy ha elkészülök vele küldjek neki képeket 

Julianna Cseke

19:57 (2 órája)
címzett: saját magam
Kedves Erika!
Szép lett, nagymamám is büszke lenne rá.
Kívánom a legjobbakat.
Köszönöm, hogy elküldte.
Anikó



kicsit meghatódtam és most sírok de nincsenek véletlenek

innen eredeti ismét a poszt

Mikor készen lettem bevittük, a nappaliba, hogy ott várja meg a gazdáit a komód, de nálunk rögtön bele is költöztek a kis fecskék .) 


Itt már a végső képeket mutatom













Szeretettel Erika

Ha tetszett vagy bármilyen kérdésed van keress a facebookon :)

Népszerű bejegyzések