Született 1892. június 30-án

122. születésnapjára Annie Sloan Provance színt kapott a kis varró asztalka




Szerencsére a ránk törő forróság előtt készen lettem a kis bútorral, mert ebben a pokoli hőségben még az írás sem megy :( nemhogy a műhelymunka. Még jó, hogy csütörtökre már lehűlést ígérnek a meteorológusok, mert a nagy garázsunk kezd egy bútorraktárra hasonlítani és több megrendelés időhöz kötött de engem egyszerűen megbénít a meleg (kezdem belátni, hogy tényleg ésszerű lenne több okból is egy északi országban folytatni...............................)



Papp István 1892. június 30. az asztallap belső oldalán

Sokszor említettem már, hogy imádom a régi bútorokon keresgélni a készítő nevét és a készítés dátumát. Mert szinte mindig elrejtették valahova a bútor egy eldugott szegletébe.








http://www.meska.hu/ oldalon keresztül találtak rám a bútor tulajdonosai és kértek meg, hogy újítsam fel. Az asztalka új színének az általam ajánlott festékpalettáról www.anniesloan.hu a Provance kéket választották. 
Na de ne szaladjunk ennyire előre, mert jócskán volt mit tenni, még a festés előtt.

Először is eltávolítottam a felpúposodó felső rétegelt lemezt. Majd lekapartam és lecsiszoltam a régi ragasztó nyomait.







Majd vágattam egy 4mm-es rétegelt falemezt és a simára csiszolt és portalanított ép fára ragasztottam úgy, hogy előtte a szétrepedt peremeket és asztallap egy részét is beragasztóztam, utána jó erősen ráfogattam az új tetejét.







Na pont  ide illik a fehér laminált polc a súly alá,
nem az én kis éjjeliszekrényembe :) :)














Pattex Palma Fa Expressz-t használtam oldószermentes, áttetszőre szárad, és már 5 perc után megmutatja erejét
én azért csak másnap vettem le a szorítókat  :)











A fiókok minden zegzugát átcsiszoltam, mert a száz éves piszkot csak így tudtam leszedni (nem akartam színre festeni csak lazúrozni, ha a festett belsőt választom nem kellett volna csiszolni)










Spéci szerszám híján ez igen pepecs és időrabló munka :) ha sok ilyen munkám lesz biztos befektetek egy mini csiszoló készletbe









Mikor minden zuga szép tiszta lett egy vékony ecsettel befestettem
a nekem nagyon bevált Boróka vastaglazúrral (Paliszander)










Mikor a szorítókat 24h után levettem (tökéletesen megragadt) a natúr lapot is befestettem, hogy a visszacsiszolásnál mindenhol ugyan az a barna szín tűnjön elő.







Az új asztallap széleit (ahol a peremrésszel találkozik) mestertapasszal újjal végighúztam és
száradás után simára csiszoltam










Belülről is kitisztítottam és a vastag lazúrral minden porcikáját befestettem (itt található az írás) amit csak nagyon vékonyan kentem be, hogy olvasható maradjon a mester neve és a dátum :)









A fiók hátulja is javításra szorult egy ujjnyi repedés éktelenkedett rajta











A fiók hátuljának festését Tara végzi












Az egész asztalka instabil volt, nem volt ferde, nem volt csálé, nem mozgott egyik lába sem, de mégis imbolygott az egész. Pedig már azt hittem, hogy jöhet a festés :( de nem
Darabokra szedtem (apukám segítségével)









Majd letisztítottam a csonkokat, lyukakat és jó erősen beragasztottam minden lábát és az áthidalót is












Mikor egy nap után megragadt még mindig nem tetszett nem volt az igazi .............
úgyhogy leszedtem az egész felső részt :)
(mennyivel könnyebb lett volna így festeni)
 a régi ragasztó elengedett a csonttá száradt fa szinte lötyögött és csak 4 pici szög tartotta
(nem oda volt a peremhez szögelve hanem csak alá, így "tartották" a pici szögek)
Na ezért imbolygott olyan lehetetlenül az egész :)








De ezt is megragasztottam és 4 bognár szöggel biztos ami biztos alapon most már össze is szögeltem















Egy faragás félig hiányzott de mestertapasszal mm- ről mm-re haladva rekonstruáltam az eredeti méretet











 Az egészet lekentem egy réteg vizes bázisú bútor lakkal, hogy elkerüljem a foltosodást.
Most már csak a festés volt hátra :) :)


Annie Sloan Chalk Paint
Provance a szín
www.anniesloan.hu













A belsejét letakartam, mert ott Paliszander fa szín maradt
























Az első réteg után
















A második már tökéletesen fedett
a fiók széleit maszkoló szalaggal körbe ragasztottam
Enyhén visszacsiszoltam 180-as csiszolópapírt használva











Majd az egészet ecsettel Clear waxal kentem (kis területenként haladva) mindig egyből ronggyal vissza töröltem (szinte simogattam)

A megcsiszolt fogantyúra ronggyal kentem fel a Dark waxot
és így is sötétítettem helyenként kicsit












 kevertem a waxokat
























A legvégén 1200-as csiszolópapírral enyhén végigmentem rajta, majd ismét clear wax és selymes, bársonyos de teljesen víztaszító felületet kaptam.












Szeretettel Erika

Ha tetszett kövess a facebookon :)

Népszerű bejegyzések