Egy kis Burgundy


Ő a kistestvér (a nagytestvére itt)
picit rozogábban érkezett :) nem volt lába, le volt esve az egyik ajtaja amiben a zár is rossz volt, hiányzott egy két díszléc

 A család nem egy autentikus restaurált, kiállító darabot szeretett volna, hanem ésszerű keretek között egy jól használható, szép ruhásszekrényt



A következő képsorok a szakemberek nyugalmát megzavarhatják, asztalosok és restaurátorok csak saját felelősségükre nézhetik és olvashatják :)

Találtam egy nagyon jó esztergályos műhelyt, több mint 60 éves múltal Hajdu és Fia
és első körben beszereztem négy jó lábat (4db 1200Ft)


Az ajtókat nem zsanérok tartják, hogy pontosan mik még ma sem tudom :(
hát mondanom sem kell milyen hülyének néztek a barkácsboltban mikor a telefonom kijelzőjén megmutattam "ilyet kérek"


"ilyet" bizony nem lehet kapni és az asztalos azt mondta két hét múlva telefonáljak és megbeszéljük mikor nézi meg. (itt még szó sem volt arról mikor csinálja meg, még csak a megnézést se sikerült pontosítani első körben)

Viszont nekem nagyon ügyes apukám van és persze örömmel segített


egy órával később......már készen is voltak (köszönöm ha valaki elárulja a nevét)


Ilyen zárat szintén nem lehetett már kapni, csak "hasonlót" kisebbet, de apu a kicsit és a rosszat ötvözte és az eredmény egy működő zár lett :)


A lábát nem lehetett hová felszerelni, mert az alja cudarul nézett ki két erős deszkát csavaroztam fel a két oldalra és egy takaró léccel eltakartam.


Majd apukám segítségével biztosan rögzítettük a lábakat.






Lassú fokozaton finom szemcséjű koronggal simára csiszoltam


Icuri picuri bognár szögekkel javítottam a lógó díszeket


A belsejére is ráfért egy kis tuning :)


 "kisepregettem" ecetes vizes ruhával átmostam majd vastag lazúrral befestettem.
Kívül az ajtaján fura foltok voltak úgy gondoltam jobb a békesség ezért lecsiszoltam


és le is lakkoztam


Jöhetett az első réteg Annie Sloan Chalk Paint Paloma itt begyulladt a körömágyam és muszáj voltam kesztyűben festeni.

a lányok festenek a fiúk a műhelyt bontják :)


A második réteg ASCP Burgundy



240 es csiszolópapírral előbújik az alsó világos szín


száraz ecsetes díszítés


majd a belsejénél hengert használtam



Clear wax és utána telibe Dark Wax teljesen simára, csúszósra kis területenként haladva.


Készen lett :)
Ezek a képek már az otthonában készültek ahol én festettem a gerendázott plafont  az  ajtókat a testvérét és egy másik ajtót 





Szeretettel Erika

Ha tetszett nap mint nap követhetsz a facebook Az Asztalom

Népszerű bejegyzések