Saját készítésű műhely berendezések: A festéktartó kincses szekrény

Kaptam egy politúrozott medve barna nem túl szép szekrényt.
Rögtön tudtam, hogy a festékeimnek remek kis helye lesz benne.
Magas polcok.... az üveg mögött mindent látok.... és mindenki más is, ezért rendre kényszerít :)
Eredetileg egy tálalószekrény felső része lehetett
a teteje "hullámos" szóval pakolhatatlan
 (20m2 az egész műhely így nem pazarolhattam a helyet)

Ezért felkerült a falra és terveztem alá egy ecsetmosó,  kézmosót (amit nemsokára megmutatok)









Ebben az időben új festék került a piacra a Pentart  Dekor Paint Soft amit először az asztalom
festésénél próbáltam (ahol tökéletesen működött és amit azóta is imádok)
viszont politúrozott bútoron még nem teszteltem, mivel számomra fontos a saját tapasztalat, ez a szekrény pont kapóra jött.
Itt még a "hírek" alapozás, csiszolás nélkül is tapadó festékről szóltak, amit ugye én magam is tapasztaltam, ezért simán lefestettem a Dekor Paint Soft Lenkék festékkel..
..hmmmm, hogy is mondjam finoman szólva....nem igazán sikerült
szinte nem is maradt meg a felületen, próbálkoztam még egy réteggel ami ugyan kicsit segített, de száradás után NEM csiszolópapírral hanem egy puha ronggyal is simán le lehetett törölni :(
Úgy gondoltam ha már tesztelek nem hagyom itt abba, kipróbáltam, milyen ha így lelakkozom,
hátha...... de sajnos neeem ...ahol a vízbázisú lakk hozzáért azonnal "rinocéroszbőr" alakot öltött, ami pár perc után magától lepergett, festékestül lakkostul úgy ahogy volt.
Letöröltem az egészet a fenébe......ami nem okozott túl nagy gondot pár pillanat múlva már a régi medvebarna szekrény előtt álltam ismét.
Nem adom fel ilyen könnyen......

Mivel csak oldószeres otexem volt és ezt most nem találtam alternatívának tovább agyaltam és azt találtam ki, hogy Chalk Paint™ "alapozok"
így lefestettem a szekrény külsejét Old White színre (ami tökéletesen fedett és tapadt de ebben egészen biztos is voltam) majd
 1:1 arányban hígítottam vízzel az ASCP-t és a belsejét ilyen híg "lével" festettem le és pár perc száradás után, nedves ronggyal áttöröltem, így látszik a fa erezet de nem hófehér és nem kellett vigyázni, pepecselni a kivehetetlen polcoknál, tökéletesen szép, homogén felületet kaptam.

A második rétegként felkent Lenkék Dekor Paint így már fedett is és tapadt is rendesen,
 száradás után csiszoltam és a Pentart Umbra antik waxával díszítettem.
A végén lakkoztam, mert a waxolást (amit ha jól végzünk igen erőteljes művelet) még így is neccesnek gondoltam.
A lakk már nem hólyagosodott fel, jól fixálta a festéket. Mivel múltidőben írok nyugodtan mondhatom a szekrény azóta is tökéletesen szuperál és aki élőben látja rögtön beleszeret a színébe :)
persze ez a kék az én gépemmel és tudásommal lefényképezhetetlen :)
ilyen panaszt nálamnál profibbaktól is hallottam már :)
igaz Bálint és Betti??







Szeretettel Erika

Keress a facebookon Az Asztalom oldalon
 ha követsz naponta inspirálódhatsz vagy esetleg tanulhatsz a hibáimból :)

Népszerű bejegyzések