2015-ben az első bútor

 Nagyon elfoglalt vagyok mostanában nem jut időm az írásra. :) ......mert FESTEK :) :)

DE arra jöttem rá, jobban járok ha egy gyors leírást készítek ide az általam festett bútorokról, mint  üzenetben és kommentben a facebook-on írnám le ugyanezt egyesével sokszor...és sokszor.




Mondhatni a legjobb állapotú komód amit eddig sikerült vásárolnom :)


Ránézésre biztosan.... de amikor a ragasztást leszedtem azért kiderült egy s más.








 Például, hogy a ragasztó csík tartja bent a lábakat 

na ezen azért könnyen lehetett segíteni :)









  
és igen szépen takarta ezt a "kis " repedést meg egyéb huplikat a tetején 













a vödör forróvíz nem csak a tisztításban segített, hanem a tetejénél is jól jött

na ez a rész nem asztalosoknak, restaurátoroknak és egyéb szakembereknek való.......... mint ahogy az egész blogot is csak saját felelősségükre olvassák 
és ne csodálkozzanak ha sikítófrászt kapnak egy- egy megoldásomon.

szóval......
a forróvizes törölközővel jól fellazítottam a hepehupákat 






   
amit utána csiszológéppel pillanatok alatt tükörsimára csiszoltam 

a nagy repedésnél éket és fatapaszt használtam









a vizes törölköző előhozta a hajszálrepedéseket amiket egy lehet vékony rétegben fatapasszal kentem be majd lecsiszoltam

Így elkerültem azt, hogy a vizes bázisú festékem hozza elő ezeket a repedéseket 
és utólag bosszankodjak majd kezdjem a legelején a munkát.




hát a belseje se volt éppen tiszta :)











és ami kívülről egy "korabeli furnérnak" látszott 
az belűről igen csillogó, lakk fekete volt :)

na ezen a ponton dőlt meg az, hogy én csak lazúrozom a bútorok belsejét

















egy réteg alapozó majd sima fehér zománcfesték került a hátuljára és az oldalaira 













az alját, a fedlap alját és a fiókot azt dió színű lazúrral kezeltem
a belső ajtókat is sima fehér zománccal festettem, mert ugye ezek natúr fák voltak :)















A fiók belsejét is cserélni kellett menthetetlen volt így új farostlemezt kapott, dió lazúr került az egész belsejére, majd  Old White színnel stencillel díszítettem és lakkoztam a végén.


a polcot is fehér zománccal festettem majd Chalk Paint™ decorative paint Country Grey színnel stencileztem lakkoztam a végén.




2 réteg Chalk Paint™ decorative paint Old White

megállhattam volna itt is :) de nem az enyém a bútor hanem megrendelésre készült, előre megbeszélt színvilággal :)

és nem mintha nálunk sok fehér bútor lenne :)
tehát szívesen és lelkesen folytattam
Itt kimaradt egy lépés a fotózásban :( és nem ez lesz az egyetlen
a tetejét harmadik rétegként  Country Gray festékkel festettem és ez került az elején az ovális kazetta csíkjába és a fiók ovális elejébe.

Itt ismét nem készült kép :( ugye?
visszacsiszoltam (320-as csiszolópapírral) a tetején csak leheletnyit, mert azt szerettem volna ha a fehér szín jöjjön vissza, az éleknél erősebben, hogy itt az eredeti sötét fa látszódjon. 
Majd először  Clear Wax utána "telibe"  Dark Wax amit azonnal töröltem vissza. 



A tetejét ezután 1200-as csiszolóval átcsiszoltam, majd ismét Clear Waxal kezeltem és töröltem tökéletes sima, selymesre. 










Szeretettel Erika 

Ha tetszett a Az Asztalom oldalon minden nap megtalálsz :)


Népszerű bejegyzések