Házilag készített és festett konyhaszekrény MDF lapból

"Élet" az ASCP előtt


Nálunk a konyha, étkező és  nappali egy légtérben van egy igen kis légtérben :) mivel a költségvetésünk is kicsi volt. Minden munkát mi, azaz APUKÁM, édesem és én végeztünk (a villany tűzhely villanyszerelésén kívül) még a fa galériaszoba is saját tervezés és kivitelezés (ez egy másik poszt lesz) :)
 választanom kellett szép és kényelmes konyhaszekrény vagy egy  a jó minőségű, hőszigetelő parafa padlóburkolat
én beáldoztam a konyhám a parafáért, mert fontosnak tartottam, hogy az akkor a pocakomban lakó kislányom (Tara) és tervezett kistesója (Buda) a földön tudjon kúszni-mászni és ne kelljen a papucsért könyörögnöm a nagyfiamnak se  (mint az én szüleimnek a konyhakövön, mikor mi kicsik voltunk) és még most is
Igaz a jövőben szeretnék hajópadlót rátenni. de ez még álom szinten van


Szóval a konyhaszekrény, ytong téglából épült, a munkapult kő hatású még a Bricostor-ban vásárolt, tökéletesen megfelel a célnak bírja a napi strapát és szerintem nem is nagyon "béna" (bár ha megengedhetném magamnak fából készíttetnék)
 az "ajtók" függönyök voltak, először nyers színű ami nekem nagyon tetszett de mikor még csak hárman voltunk már akkor kiderült nem praktikus koszolódik de nagyon  így lett piros majd narancssárga, (mert fő a változatosság)  :)


A terveink tökéletesen beváltak lett még két kisgyerekünk és úgy használják a padlót ahogy reméltem JÁTSZANAK és JÁTSZANAK, CSÚSZNAK, MÁSZNAK 
(tehát nem bánom, hogy meleg és hőszigetelő lett a padló és nem csilivili a konyhabútor)



De elérkezett az a pont, amikor szerettem volna ajtókat a konyhaszekrényekre.
A hűtőnk amiért minden nap köszönetet mondok, hogy még mindig működik :) megérdemelt egy kis felújítást.


A felújítása http://azasztalom.blogspot.hu/2014_02_01_archive.html

Azt tudtam, hogy amilyen konyhaszekrényt szeretnék azt nem tudom megfizetni és azt is tudtam, hogy milyet NEM szeretnék azt megtudnám fizetni
Mivel nem szabványméretek kellettek, ezért azt találtam ki, hogy megcsinálom én.
Először is körbenéztem alapanyag terén és az MDF lap mellett döntöttem
-festhető
-könnyen megmunkálható
-olcsó (mert mi van ha elrontom és kuka lesz minden)
Mindent pontosan lemértem, megterveztem, lerajzoltam, majd felkerestem egy ismerős lapszabászt és átadtam a papírt, hogy ezeket kérem
. -Rendben de milyen színű legyen?
 - Csak sima natúr MDF lapok, ilyen és ilyen méretben.
-Az rendben de milyen színre fessék?
 - én megismételtem magam és elmondtam, hogy.............és én magam fogom festeni
-DE AZT NEM LEHET nem tudod megcsinálni, mert NEM LEHET, mert porózus, mert beszívja a festéket, mert elvetemedik, mert.mert.mert szóval nem adott el nekem MDF lapot :( de
Kaptam egy címet ahol majd segítenek
A megadott címen a segítő szakember kiszámolta, hogy amit kérek az 6000Ft lesz festés nélkül.
Huhh,
-Rendben, akkor kérem
 -Igen akkor 3 hét múlva jöhetek érte és akkor CSAK a  3x-i alapozással  24000Ft lesz
-MICSODA?????????
-Mert ugye az alapozás az ALAP és anélkül nem lehet mert, mert, mert.........
24000Ft + a festék és még én fogom csinálni na neeeeeeeeeeee
- Köszönöm viszlát :(
Hát csak akad valaki aki eladja nekem a natúr MDF lapokat (most már csakazértismegcsinálom)
Internet, telefon, gödöllői asztalosok és TALÁLTAM egy nagyon kedves és rendes embert aki eladta amit kértem, nyugodtan tűrte dilettáns kérdéseimet, és próbált segíteni, átlátta, hogy tántoríthatatlan vagyok :)
Ismét mértem, számoltam ő ellenőrizte majd kimarta a bútorpántok helyét sőt bele is tette az ő által ajánlottakat, (sarok megoldásra is nagyon kitűnő ajánlata volt) 1 hét és otthon voltak az ajtók pántokkal ellátva csak fel kellett szerelni
Mindez 12000Ft ért (a sarokmegoldásnál a "kivetőpntok" 160° nyíló volt 1400Ft/db)
(ezt a részt jobb ha asztalosra bízzuk)
http://www.bodnarasztalos.hu/
azóta is minden béna kérdésemre türelmesen válaszol és segít (pl Szú mentesítés) és úgy magyaráz, hogy én is értsem mint "laikus NŐ"
Az egy hét várakozást festékmustrával töltöttem :)
A festékboltokban ismét végighallgattam, hogy miért NEM...................
Majd egy kis festékboltban segítőkész és gyakorlatias eladókra (tulajdonosokra) bukkantam azóta is ott vásárolok :)
Tikkurila Szín-Ház Gödöllő Kis József u 1.


A  zománc festéknél a színt kikevertettem (egy tört fehér árnyalatot) az Akryl- Buntlack zöld (adott volt)
a lakkból a kis doboz bőven elég volt 3x átlakkozásra) mosogatógéppel együtt

A polcokat a várakozási időben lefestettem

ilyen volt (édesem nem szedte le, mert éppen elég volt neki egyszer felszerelni) szabad kezet kapok minden lakásátalakításban de neki a legkisebb dolga legyen vele az őrült rumli szerencsére nem zavarja



Első réteg festés lett a fehér. Én kis naivan azt terveztem, hogy  ha fehéret festek alulra akkor majd visszacsiszolva ez ki-ki fog látszani


Majd jött rá a zöld réteg


és a terv, hogy visszacsiszolom nem vált be :( az én szuper festékem meg se mozdult ha igen akkor egészen a fáig lejött a fehér meg sehol. Így tapasztalatot gyűjtöttem elpocsékoltam  egy adag festéket. Majd fogtam az én szeretett akril dekorációs kis festékeimet és elkezdtem "festéssel antikolni"




Mikor készen lettek az ajtók, már tudtam, hogy a fehér alap csak illúzió (mert még nem ismertem az ASCP-t) ezért mixeltem egy nekem tetsző árnyalatot a zöldből és tört fehérből.

az újságpapír alatta szintén tévedés, szívás mert ráragad
Három rétegben festettem le (már az első is tökéletesen fedett de a sok ijesztgetés megtette a hatását.

látszik a képeken, hogy éjszaka készültek :(

szerencsére segítségem mint mindig most is volt

Majd apukám és édesem felszerelte, hogy ismét csak megszivassam magam, mert leszedni a beállított ajtókat már nem akarták a fiúk, úgyhogy az antikolást és díszítőfestést hason csúszva, mászva készítettem a földtől 10cm-re :( éjszakánként, mert nappal úgy működtünk mint mindig konyha, étkező, nappali este műhely


fémlapokra erősítették a pántokat, hogy az ytong tégla elbírja




A függönyös szekrényben nem volt fiók az evőeszközöket a pulton állítva tároltuk fa Ikeás tartókban, most fiókom is lett ezt leírom majd egy másik posztban, mert csak egy jó ötlet kellett és 3000Ft 


Lapos és széles, száraz ecsettel húztam bele a fehér csíkokat,  majd zöldet és megint fehéret, kis ecsettel a szürkét, feketét és pirosat.



Három rétegben lakkoztam kívül- belül alaposan betartva a száradási időket.


Itt még gombok nélkül és a hűtő és mosogatógép festése előtt


már gombokkal


és itt már a mosogatógép is lefestve


itt pedig már a hűtő is készen van


Nyolc hónap után sincs semmi baja nem vetemedett nem roncsolódott tökéletesen tisztítható és vízálló. (bár nem használok Domestost de eddig jól bírja a strapát. Hát ennyit a nem festhető házilag az MDF lap ról. Mikor még csak terveztem a konyhaszekrény festést akkor találtam rá a Chalk Paint™ re, de mivel nem volt még az országban, nem tudtam várni nem vártam nem tudok várni nem megy  festettem és tapasztalatokat szereztem.
De utánanéztem az adott oldalaknak és meg is rendeltem az első festék adagomat Ausztriából.



Így kezdődött a szerelem :)
Tudom, hogy drágább de mindenkinek csak ajánlani tudom ha antikolt bútort szeretne vagy csak a régit átfesteni vegyen Annie Sloan Chalk Paint


UI: biztosan tudom, hogy majd átfestem a konyhaszekrényeket is ASCP-vel

Szeretettel Erika

Népszerű bejegyzések