Annie Sloan Chalk Paint festéke és nagyanyáink tükrös szekrénye 2.

Na szóval..............



Első érintésre beleszerettem a szekrénybe és kezdtem megbarátkozni a gondolattal, hogy egyedül fogom elkészíteni és így már nem tűnt lehetetlennek a feladat.
Először is kívül belül jó alaposan portalanítottam, kimostam. Leszereltem a hiányos, és szedett-vedett fogantyúkat.



A hátulján a tükröket takaró lapokat, eredetileg helyes, apró gömbölyített szögecskékkel rögzítették. Ezek azonban az idők során elengedtek és sajnos barbár módon javították meg. VALAKI otromba
3 cm-es szögeket használt és a kilógó részét egyszerűen L alakban meghajlítva belekalapálta. Hát mondhatom gyönyörűen nézett ki, sok helyen a hatalmas szög megrepesztette a fát.
A repedéseket megragasztottam, és a szögeket aprókra cseréltem. Szerencsére sikerült visszaszögelnem így nem kellett az egész takarólapot ráragasztanom a tükörre, hogy egy esetleges tükörcserénél ne engem szidjanak.
Sok helyen meg kellett még ragasztani és szögelni, mert az idők során a szállítástól, pakolászástól bizony  igen instabil lett szegényke.
Az egyik fiók is elveszhetett valamikor régen, mert azt is kicserélték. Ami fel sem tűnt addig, kopottnak kopott volt igaz, de sem méretben sem mintájában nem hasonlított az eredeti bútorhoz.
Asztalos segítségével csináltattam egy vékony előlapot, az eredeti mintájára és mivel ez a fiók rövidebb volt így csak egyszerűen ráragasztottam a hajdan készült másolatra.
A színét sokat töprengtem.
Romantikusan, rusztikusra szerettem volna (ilyen lehet nincs is a szakirodalomban) de az én fejemben már kialakult egy kép.

A hátulját Ikea antik páccal festettem le. Majd a tükör belső peremét körbe leragasztottam.






Annie Sloan Chalk Paint Skandinav Pink és Country Grey színeket választottam.




Előcsiszolás nélkül Skandinav Pinkkel lefestettem a fiókokat, a szekrények belsejét, külsejét, ajtajait, polcait, tükör keretét, szóval kívül-belül, alul-felül mindent :) Gyorsan, lendületesen nem figyelve a technikára (nem baj ha csíkos) Ha valaki túl sűrűnek érzi a festéket és nehezen tud dolgozni vele, egy kis pohár vízbe mártogassa néha az ecsetet. Nekem ehhez kb: 4dl festékre volt szükségem.




Teljes száradás után, csiszolás nélkül kentem fel a Country Grey-t. A tükör peremeire, a fiókok előlapjaira és a szekrény külsejére, a kazettáira már nem. Ehhez kb: 2 és 1/2dl kellett.




Nekem mindig van segítségem :)



Száradás után 400-as csiszolópapírral visszacsiszoltam, hogy elő-előtűnjön a rózsaszín.
A szekrények és fiókok belsejénél a szekrényajtó belső felénél Dark Waxot használtam és ecsettel a  sarkaknál ronggyal vittem fel. Mivel sötét belsőket szerettem volna, kicsit vártam és csak úgy töröltem vissza.




Kívül a szekrényen Clear Waxot választottam, ecsettel kis szakaszokban vittem fel és utána ronggyal fényesre töröltem. Majd a dísz csíkokra kis festő ecsettel Dark Waxot tettem, és még egy-két helyen elszórva a tükör szegélyére és a kazettákra is kentem.








A fogantyúkat megrendeltem, Szlovéniából hozzák (már majdnem egy hónapja) biztos gyalog hozzák.
Ha megérkezik egy szebb képet teszek ide a kész szekrényről.

Kérdéseitekre szívesen válaszolok segítek ha tudok, a facebookon: https://www.facebook.com/pages/Az-Asztalom/594077820647391?ref=hl

Szeretettel Erika

Népszerű bejegyzések