Komód III.

A komódot eladásra szántam de a nagyon sok óra alatt amit kettesben töltöttünk a műhelyben mind jobban beleszerettem, bár biztosan tudtam, hogy nem tudnám hová tenni és különben is ha magunknak szánom fele ennyit nem kínlódtam volna vele :)

Szívem lelkem már benne...........................és a színválasztásnál teljesen elakadtam.
Az én bohém színes világom állt szemben a közízléssel és a stílus diktálta trenddel.
Ezt kellett egymáshoz közelíteni, de én akkor sem szerettem volna most egyszerű fehér, koptatott bútort készíteni, és az aranyat érő Annie Sloan festékkészletem színeit is fontos volt szem előtt tartanom.  ami nem sikerült, mert szereznem kellett még két fajta kéket

A sok agyalás után ez lett a forrás:






Tisztában voltam vele hogy ugyanilyet nem tudok készíteni ezért csak mint kiindulási pontot használtam.

...............és elkezdtem keverni...............
a színeket biztosan tudom, de pontos arányokat nem várjatok :(
csak érzésre és szemre ki-be rohangálva a természetes fény és a neon lámpa között

- kb: 4 rész Country Grey
- kb: 1 1/2 rész Aubusson Blue
-kb:1 1/2 rész Duck Egg Blue
-kb: 1/2 rész Provance
-kb:1/2 rész Emile

Nagyon fontos, hogy olyan mennyiséget keverjünk amennyi biztosan elég lesz a bútor egészére, mert ezzel a technikával kétszer nem lehet ugyanolyat alkotni (pontos mérleggel, mércével persze tuti de ki használ itt ilyeneket )




Az alap az, hogy a sötétbarna fára került két réteg Country Grey ezt visszacsiszoltam, úgy hogy a barna részek kilátszódjanak, majd jött a mix.






Az ajtóknál a kazettás belső részt először kihagytam, hogy ne száradjon olyan gyorsan majd mikor azt is lefestettem rögtön húztam egy - két Emile, Provance, Arles, Chateau Grey csíkot vékony ecsettel, utána a nagy mixessel korrigáltam, igazítottam. A tetejét és oldalait ugyan így készítettem.






Teljes száradás után csiszoltam, erősen antikoltam majd 2 réteg Clear Wax  ici- pici Dark Wax a sarok koptatásnál és a virág faragásoknál (egy nap különbséggel) erősen (csúszósra) políroztam.






A szekrény belsejét a két réteg lazúr után, Annie Sloann mixes festőhengerrel díszítettem és az alját is ezzel festettem át, utána selyemfényű lakkal lelakkoztam.






A bútor hátulját egy réteg SIMA tört fehér festékkel és egy réteg Annie Sloan mixel festettem és ezt is csak selyem fényű lakkal lakkoztam le. (arra az esetre ha a boldog tulajdonos térelválasztóként is használná) és egyébként szerintem így teljes egész

Holnap este a már csak a teljesen felújított komód bemutatása következik :)
.........remélhetőleg az igazi színe azokon látszani fog.....

még egy utolsó folyt. köv.

Szeretettel Erika

Népszerű bejegyzések