Singer varrógépből készült a grafikus asztala


Nagyon örültem, mikor egy kedves grafikus ismerősöm felkért, hogy egy régi Singer varrógépből készítsek asztalt neki.
http://cerkaland.blogspot.hu/
https://www.facebook.
com/juditkaposztasillustration/info
és szerette volna ha felújítok egy antik könyvnyomtatót. Szeretem az izgalmas feladatokat és ez annak bizonyult.















Igazi előtte képet nem készítettem :( sok munkám volt és egyszerre több dolgot csináltam, amíg egy száradt a másikat szereltem amíg az ragadt ezt súroltam...........főztem, meséltem stb úgyhogy jól elfelejtettem

Itt már szétszedve
hát ő egy igazán öreg varrógép "néni"

Nagyon egyszerűen lejött az iszonyú rozsdás de gyönyörűséges öntvény vázról. Négy csavar tartotta
(vagyis inkább már csak a "szentlélek")
mert a szú már felkajálta az egész fa lap alját.








Rozsdamaróval kezdtem alaposan átecseteltem az egészet majd még egyszer .......és még egyszer



















utána drótkefével súroltam súroltam és súroltam.....
de valami nem stimmelt (még nem csináltam ilyet) és ránézésre olyan egyszerűnek tűnt
nagy nehezen leesett, hogy ez nem csak rozsda és kosz, hanem rengeteg ősrégi olaj amit valószínű a mechanikus részhez használtak.
Elővettem a nitro hígítót (ecset mosásra és festék hígításra szoktam használni) a rajta levő tájékoztató szerint jó zsíroldó hatású de itt most édes kevésnek bizonyult...:(




Elmentem a kedvenc festékboltomba
Tikurilla Szín-Ház
Gödöllő, Kiss József u 1
ahol megmondták a "tutit" és ez a
Hideg zsíroldó












Amíg "dolgozott" az atom szer addig elkezdtem festeni a méretre vágatott 3cm vastag 70x110 cm-es natúr legömbölyített MDF lapot. Ismét a kedvenc Boróka vastag lazúromat használtam két rétegben.










Itt a már feloldott "dzsúz" ilyen borította mindenhol

Tanulság: kezd a zsíroldóval a munkát !











utána "sikár" kefével (ezt nem biztos, hogy így hívják)
lesúroltam




















és egy jó nagy zuhany













Végre tiszta lett jöhet a festés







A festék
Hammerite Fémfesték Kalapácslakk felületre
Szerencsére nem kellett egy vödörnyit megvenni 0.25ml -es kiszerelésben is lehetett kapni.
Ezt a festéket közvetlenül a rozsdára is lehetne használni nagyon jó.
 Most dolgoztam vele először tényleg hatékony és könnyű felvinni szép a színe is.








Most vissza az asztallaphoz.
A következő réteg
Annie Sloan Chalk Paint
French Linen
www.anniesloan.hu













Ez már a következő  réteg
a szín
Annie Sloan Chalk Paint
Old White
2x














Itt már csiszolok 180-as a papír
 és szépen előjön a szürke szín











Ez már az
Annie Sloan Clear Wax









Csak a széleire és egy filcdarabbal került fel a Dark Wax














Az alját szürke színűre hagytam és két rétegben lelakkoztam. 

Majd az asztal tetejét a waxolás után 1200-as cs. pírral finoman átcsiszoltam ismét egy leheletnyi waxolás .........és ronggyal bársonyosra simogatás. A wax teljes száradása után két rétegben lelakkoztam (vizes bázisú bútorlakk) mert nagy igénybevételnek lesz kitéve.








Folytatom a préssel és az asztal lábának antikolásával majd összeszerelésével



Szeretettel Erika




























Népszerű bejegyzések