Egy vályogházból kimentett ajtó

Nem tudom, hogy a kihívásba vagy a szépségébe szerettem bele első pillantásra de az biztos, hogy imádtam minden kínkeserves percét a felújításnak.
 sok esetben már a határaimat feszegetve :)


Ilyen állapotba került Az Asztalom műhelyébe


Az volt az első lépés, hogy  az 50 kg súlyú ajtószárnyat levettük a hatalmas keretet pedig az oldalára fordítva stabilan kitámasztottuk. Családom erős férfi tagjai segítségével. Alapos feltérképezés következett mit, hogyan és milyen sorrendben készítsek.


Először is az ablakok potyogó gittelése okozott fejtörést. A végső konklúzió

Üvegezni fogok! Itt olvashatod a részleteket.



Azt már eldöntöttem, hogy az ajtót Annie Sloan Chalk Paintel fogom festeni a színe is megvolt. De hiába a "csodafesték"

Van amit bizony csiszolni kell! :(  Itt olvashatod a részleteket.



Ez a csiszolós akció napokig eltartott és mikor esténként, hulla fáradtan még mindig remegő kezekkel elhagytam a műhelyt az agyam kattogott tovább és egyre hívogatóbbá és csábítóbbá  vált a "kromofág" szó.
De szerencsére reggelente mindig újult erővel  kezdtem hozzá a CSISZOLÁSHOZ :)
 nem szeretnék erős vegyszereket használni de már nem mondom, hogy soha mert most is csak egy hajszálon múlt
Mikor már kellőképpen meghámoztam a felületeket kiderült, hogy nem fér be tokkal együtt a tervezett ajtórésbe, ezért darabokra kellett szedni.

 Értették a dolgukat a régi idők építőmesterei ez nem lehet vitás, mert a tok szétszedése piszok nehéznek bizonyult. Egy teljes napig csak szögeket húztam és jegyzeteltem a sorrendet, hogy majd az összeállításnál segítséget tudjak adni.
A képen látható küszöb 50 évig állta a sarat egy vályogpadlóba süllyesztve, és menthetetlenül szuvas lett. Ezért ezt a szétszedés után amputáltuk, majd pontos mérésekkel a többi elemet is hozzá igazítottuk. Ebben apukám segített, mert azt mondta a festéshez mind a tíz ujjamra szükségem van és milyen igaza van (mint mindig)
 Félelmetesnek kinéző de biztonságos, black&decker elektromos kör fűrészével pillanatok alatt a kívánt méretre szabott minden elemet.
ezen a ponton több segítségem is akadt

rémes kosz 

 apró bogarak rohangáltak mikor feldúltuk búvóhelyeiket :(

 Ezt a mozdulatot nagyon de nagyon sokszor megismételtem :)


Pont ennyiszer


 Szétszedés után a hátoldalakat is alaposan átcsiszoltam és így utólag azt gondolom, hogy nagy szerencse, hogy nem fért be ez az ajtó, az új házba
mert így ez a sok kosz és kis élőlény amit a keretben találtunk mind kint maradt


alapos súrolás, csiszolás, szú és gombaölőszer kellett
Ismét csiszolás, most az eddig nem hozzáférhető összeillesztéseknél. Ami már gyerekjáték volt.

Ez után jött a feketeleves, ahány szög annyi lyuk

Fúrt vagy szögelt lyukak eltüntetése. Itt olvashatod részletesen.

reggeli tea anyával

Az ajtó egyik fa kazettáján egy nagy repedés éktelenkedett ez lett a következő feladat.

Repedés a bútoron. Itt olvashatod részletesen.



Eltelt egy hét és már el is érkeztünk a FESTÉS részhez :)

Az ablakokat maszkolószalaggal védtem de lehet, hogy rövidebb idő alatt mostam volna le a festéket mint amennyit elpöcsöltem mindkét oldal leragasztásával. 
Első réteg Annie Sloan Chalk Paint anniesloan.hu mix Arles színnek megfelelő, azaz mustár sárga.
Teljesen elfedi és egyenletessé teszi azokat a részeket is ahol maradt alatta régi festék.


A második réteg Annie Sloan Chalk Paint Olive


Csiszoláshoz a támaszkodó kezemre kesztyű azért kellett, mert a waxolás előtt még poros felületen megmaradnak az ujjlenyomatok és bizony kánikulában dolgoztam :)

 

Itt már a waxolt és natúr felület közti különbség látszik, tudjátok selymesre és puhára kell simogatni :)


Dark waxal és száraz ecset technikával díszítettem


A tartósság miatt lakkal 2x bedörzsöltem. Ezt kicsit kifejtem, mert többen kérdeztétek :)
Tiszta rongydarabot mártok a lakkba és azzal dörzsölöm "szárazra" ha a rongy ragacsos lesz új részt mártok és folytatom, a másik kezemben is van egy száraz tiszta rongy, hogy a felesleget tudjam rögtön törölni.
Ezt a műveletet kétszer megismétlem és azonnal teljesen száraz, mosható és tartós felületet kapok.


Így távozott az ajtó




   Szép fényképeket ígértek az ajtó tulajdonosai, beköltözés után a már használatban lévő ajtóról.
                                                       
                                                                Szeretettel Erika

https://www.facebook.com/pages/Az-Asztalom/594077820647391?ref=hl

Népszerű bejegyzések