Javítás 4. rész

Üvegezni fogok!

Ez itt még mindig a gyönyörű régi ajtó felújítása
......nem vagyok.....asztalos.... igen ám de üveges meg pláne nem vagyok, de a muszáj nagy úr :)

Az üveg igaz kicsit kopott, de nem repedt vagy törött és még csak nem is mozog. Viszont pár helyen az eredeti gitt kiesett de a legtöbb helyen kimozdíthatatlanul tart.
 Felhívtam három internet adta üvegest és az volt az egyöntetű vélemény, KITÖRNI és újraüvegezni, mert az eredeti, régi gittet máshogy nem lehet kicserélni és bizony ők nem vállalnak "javítgatást"
  :(
 és persze ki se jönnek vigyem el a 230 cm -es ajtót



Nekem ez a megoldás nagyon nem tetszett és szerencsére az ajtó tulajdonosai is ellenezték.
Nem rombolni szeretnék hanem értéket menteni. Tanácsot kértem egy ismerősömtől, akinek feltűntek szépséges üveg alkotásai a facebookon https://www.facebook.com/uvegmunkak?fref=ts
Azt mondta ha elég ügyes a kezem akkor egyedül is megtudom csinálni és adott egy gyorstalpaló tréninget telefonon.
Mivel a kezeimet ügyesnek tartom :) így döntöttem
Üvegezni fogok!



Bevásároltam a hozzávalókat: gittet, emlékeztek mint Molnár Ferenc A Pál utcai fiúk regényében
és gittelő kést.
Tudom, hogy vannak modernebb anyagok is de szerettem volna az eredeti technikával pótolni a hiányzó részeket. Mivel a festésig még hátravolt az egész tok és az ajtó másik oldali felújítása, így idő is volt a gitt száradására. (mert lenolajos és csak teljes száradás után tapad rá a festék)

Így nézett ki sok helyen












"megkapirgáltam" hogy segítsek annak ami ki akar jönni











lecsiszoltam a repedéseket

























majd portalanítottam

utána kivettem egy gombócot a gittből és puhára gyúrtam












kis kukacokat sodortam
(mintha a gyerkőcökkel gyurmáznék)










és betapasztottam a résekbe












a speciális "gittelő" késsel rézsútosan leszedtem a felesleget
( ha a késhez ragad tiszta vízbe kell mártani és az ujjainkat is benedvesíthetjük)










vizes ecsettel áthúztam, hogy az üveghez tapadjon















ezután én még spaklival is simítottam rajta

















a sarok kialakítás kicsit nehezebb de rá lehet jönni a titkára :)




























festeni ugyan úgy két rétegben festettem
Annie Sloan Chalk Paint
mix mustársárga





Annie Sloan Olive















Így utólag is azt gondolom kár lett volna kitörni az üvegeket :)


Szeretettel Erika
https://www.facebook.com/pages/Az-Asztalom/594077820647391?ref=hl

Népszerű bejegyzések