Annie Sloan Chalk Paint és a laminált komód

 Egy próbát azért megér



 Mikor öt évvel ezelőtt beköltöztünk, fürdőszobánk, a kis családunk egyik kedvenc helyisége lett. IKEA berendezésével, nyitott fa polcaival, hófehér törölközőivel, nagyon hangulatos már- már "szállodai" érzést keltett.
Na, hát ez azóta némiképp megváltozott. A kicsiből nagy család lettünk :)
  Tara majd Buda érkezésével fokozatosan, elleptek bennünket a rózsaszín királylányos és kék Verdás törölközők, köntösök, fogkefék, hajgumik, csattok, gumikacsák, hajók, babák.......... és még sok-sok nélkülözhetetlen és fontos dolog amire mindenképp szüksége van az én picurkáimnak.
A kiskamasz fiamból idő közben pedig fiatal felnőtt lett, és már az ő holmijai is külön "szekciót" követeltek. A nyitott polcokon képtelen voltam már csak a rend látszatát is fenntartani, így szükségünk lett egy "minden cuccot elnyelő" szekrényre.
Azt találtam ki, hogy mielőtt bármit is vásárolnék, megpróbálom felújítani egy a gardrób szobába száműzött (gyerekszobai) laminált komódunkat. Nem dolgoztam még laminált bútorral, és sok jót nem is hallottam róla, de legalább most kipróbálhattam, hogy lehet Annie Sloan festékkel laminált bútort festeni.



 Tudom a "hűtős" posztból, hogy másoknál ez nem így van, :( de nálunk persze, hogy a komódon is volt matrica. (fejetlen tündér, irka-firka mi egy más) Kezdtem ezek eltüntetésével (még ekkor sem tudtam a tuti módszert)



már matricák nélkül :)


Antik hatású, sötétbarna, kopottas bútort szerettem volna (amin nem látszik egyből a maszatos gyerekkézlenyomat) de ilyen festékem nem volt. A Coco-t sajnáltam volna felhasználni alapnak, mert tudtam, ennél sötétebbre van szükségem. A Cream -re esett a választásom, mert azt úgy is tévedésből kaptam.



tehát:
Annie Sloan Chalk Paint Cream lett a szín.




első réteg 

itt jól látni, hogy nem fed teljesen az első réteg

A fogantyúkat nem lehetett leszedni, így azt Graphite színűre festettem le.

második réteg 

A második réteg már tökéletesen fedett, nem hígítottam és nem is vizeztem az ecsetet.
Ha nagyok lennének a gyerekek így hagytam volna. De nem azok így jó alaposan (bekoszoltam)




 Nem csiszoltam le, teljes száradás után egyből a Dark Waxot használtam, ecsettel vittem fel, kis területekre majd egy kicsit vártam és csak utána töröltem vissza a széleknél szabad kézzel vonalakat húztam. És csak ez után csiszoltam majd következett a  Clear Wax




Mivel a fürdőszobába a kád mellé tettük a komódot, selyemfényű bútorlakkal lelakkoztam (tudom nem kellett volna) de nem akartam kockáztatni és folyton rászólni a gyerkőcökre
 - Ne fröcsköljetek!!!! mert úgyis fröcskölnek és úszik az egész mindenség és mivel úgy imádom őket ahogy vannak ezért inkább bocs de LAKKOZTAM :(






Nekünk tetszik a végeredmény és az elmúlt két hónap alatt tartósnak bizonyult a festés.

Szeretettel Erika

Ui: Az egyik fiókba beleömlött fél üveg jázmin olaj, a furnér  mind beitta így, már beépített illatadagolónk is van. Minden kihúzáskor jázmin illat árasztja el a fürdőszobát.



Népszerű bejegyzések