Chalk Board step by step


111. Születésnap




A keret hátulját anno újságpapírral ragasztották körbe amin ez olvasható 1913. márczius 30.






Édesem szülőházának padlásáról került elő ez a viharvert sok- sok évvel ezelőtt készült képkeret.
Fénykorában egy budapesti polgári lakás dísze volt,  majd a II. világháború idején a padlásra menekítették és ott is felejtették :(
most 111 évvel később iszonyatosan rossz állapotban bukkantunk rá, minden érintésnél lehullott  róla egy-egy faragott rész. A szakemberek menthetetlennek ítélték vagyis, eredeti állapotának visszaállítási költsége jóval meghaladta volna a valódi értékét.






és itt jöttem a képbe én..........
mi lenne ha én csinálnám a saját "módszereimmel" saját ötlet alapján, saját magunk részére...

Azon elv alapján kezdtem a munkához, hogy minél kevesebbet mozgassam és mielőbb foglalja el helyét a falunkon.
Ismerve magam tudtam, hogy ez azért nem marad a végleges helye, mert nálunk olyan nincs, hisz mindig minden változik :)

Óvatos de annál alaposabb portalanítás után, szúölővel kezeltem (sose lehet tudni.........)




Selyemfényű bútorlakkal lelakkoztam minden hol, elöl és hátul, abban bízva, hogy ez egy kicsit "összeragasztja" majd.
A lepotyogott darabkákkal eszembe se jutott foglalkozni hiszen nekem így is nagyon tetszett.

Lapszabászatban vágattam a keretbe illő 4mm- es falapot és két rétegben, hengert használva táblafestékkel lefestettem.




 


 Annie Sloan Chalk Paint következett Counry Grey, Duck Egg Blue, Emperor's Silk, Aubusson Blue,












Óvatosan visszacsiszoltam  és már csak a Clear Wax és Dark Wax következett.









Sok-sok évi padláson bujkálás után a 111. születésnapjára újra egy lakás dísze lett



2014 október
az  M1 Család Barát Magazinjában a stúdió központi falán


 Szeretettel Erika


Népszerű bejegyzések