Egy kis csokoládébarna ASCP mix

Egy kedves barátom megkért, hogy újítsam fel, a neki eszmei értékkel bíró gyerekkori dohányzóasztalát.








Egy mesebeli házikó, könyvtárában kap majd helyet. A napfényes és gyönyörű könyvtárszobát egy körben beépített olíva zöld, polc rendszer uralja. A félig nyitott szobát egy vállig érő mesés, korondi cserépkályha választja el a kazettás ablakú ebédlőtől. (beépített ólomüveg) Már ennek a látványnak leírása is megérdemelne egy külön posztot :)

Nem volt határozott elképzelése, így egy "sötét fa" színben maradtunk. Megvettem a hozzávaló selyemfényű, oldószermentes vastag lazúrt. A legsötétebb, Paliszander színben.




 És elkezdtem a csiszolást (a lazúr csak teljesen kezeletlen lakkmentes felületen szívódik fel).




Majd sok munkaórával később. Felkentem az első réteget majd 4 óra múlva a másodikat majd ismét 4 óra múlva a harmadikat (amit már elvileg egyáltalán nem kellett volna a kívánt színhez)
Ez meg se közelíti a színpalettán lévő színt :(




Hát ezen a ponton rendesen nekikeseredtem :(
ezt én így biztosan nem adom ki a kezeim közül .....ki kell találnom valamit......gondolkozz ...Eri!!!

és az én édesem ráérzett, hogy szükségem van némi segítségre és beállított egy forró kávéval és süteménnyel ..............hát ez igen jólesett, mind a lelkemnek, mind a testemnek.








Azt tudtam, hogy ha így átadom, újnak fog kinézni ugyan (pont olyan lesz mint volt 1973-ban)
DE nem fog illeni a könyvtárszobába.
 Mindenképp szerettem volna ha látszik a fa erezete, tehát csak még több vagy más pác jöhetett szóba (egy hagyományos fa vagy zománc festékkel nem akartam jó színt de műanyag hatást elérni)
Adtam még egy esélyt ennek az asztalnak. Később még mindig lecsiszolhatom és bepácolhatom.

Döntöttem befestem Anna Sloan Chalk Paint-tel, és vállalom ha nem lesz jó vagy nem tetszik a barátunknak elkezdem előlről (lecsiszolom teljesen ismét és  bepácolom valami extra sötét barnával)

Olive színt festettem a díszítésre néhol egy -egy pici ecsetvonás Chateau Grey




Csakhogy nincs sötét barna ASCP ezért nekiálltam keverni
"abból főzök ami van"




1/2dl Coco+ 1 kiskanál Emperor's Silk + 1kk Graphite + 1kk Arles + 1kk kék akril festék (nem volt kék ASCP-m)
ez volt az alap utána ki - be rohangáltam a neon fényes műhelyből a szabadba, hogy lássam az igazi színt és innen már csak ici- picit tettem mindig hozzá (szemre, ez már leírhatatlan, látni kell)
 mindig csak kicsit hozzáadni...... keverni ....szaladni.... nézni stb.

 Csak bátran!!!

Da-da-da-daaam!
Csak egy rétegbe vittem fel a festéket.




Teljes száradás után, szálirányban visszacsiszoltam, ami egy ilyen típusú asztalnál nem egyszerű. De ez már korántsem az az "utálom csiszolás"


400-as csiszoló papír


2 réteg Dark wax + 1 réteg Clear wax
Ecsettel vittem fel majd ronggyal simára töröltem (amíg nem "csúszik" a rongy)
Száradás után mindig alaposan políroztam.




Kész lettem és cseppet sem bántam meg, hogy kísérleteztem.  Ráadásul nagyon jól mutat az asztal a könyvtárszobában. Ígértek róla képeket ha megkapom kicserélem őket.
Addig "műhely képet" tudok feltenni.


a díszítés antik hatású


Szeretem, ahogy látszik a fa erezete.






Ez egy másik keverési arány :)
Bátran kísérletezzetek ez a festék csodálatos.
http://www.hometalk.com/





Szeretettel Erika

Népszerű bejegyzések