Komód II.

Nagyon féltem az összeszereléstől, de sokkal gyorsabban és simábban ment mint gondoltam. Ezt nem tudom képekkel alátámasztani, mert a kezeim igen csak foglaltak voltak és fényképezni, már végképp nem tudtam.
Az igazsághoz tartozik, hogy alkalmaztam igen hajmeresztő technikákat és csak remélni tudom, hogy ezt a blogot még véletlenül sem olvassa profi asztalos vagy bútor restaurátor.
Rájöttem sokkal jobban tudok szögelni, mit csavarbehajtóval csavarozni. Úgyhogy ahol kellett ott szögeltem és mondhatom jó sok helyen kellett :)
Mikor már stabilan állt a komód kezdhettem azt a munkát amit nagyon nem szeretek a csiszolást
igen AZT a csiszolást a félig leégetett (de le nem kapart) festéket kellet (volna) eltávolítanom.




Két óra megfeszített küzdelem után feladtam, a furcsán fojtó portól piszkosul megfájdult a fejem, égett a szemem abba kellet hagynom a munkát.
Este a neten a hobbi bútorfestős barátaim felvilágosítottak, (hogy valószínű mérgező volt a száz évvel ezelőtti festék + még a por maga.
Köszi Bia :) http://bluerdesign.hu/blog/?s=DIY&paged=2
és igen rá kellett jönnöm, hogy teljesen megfeledkeztem a megfelelő védelemről. Amit itt Szentgyörgyi Kata nagyon részletesen leír a csiszolásról http://akicsihaz.blogspot.hu/2013/05/festes-alapismeretek-hogyan-csiszoljunk.html (mikor kismama voltam így csiszoltam "előírás szerint" de most........valószínű...felejtek)

Másnap már beöltözve folytattam............

pár száz forintos maszk és szemüveg egyszer-kétszer használatos a maszk


Mestertapaszt használva kijavítottam a réseket repedéseket
és itt az első hajmeresztő megoldásom .........ugyanis eltűntek a spaklik sehol-de sehol nem találtam őket
(biztosan azok a manók voltak akik elhordják a fél pár zokninkat is)
mindig idő hiányban szenvedek, ezért jobb mint a semmi alapon evvel a simítóval dolgoztam :)

mivel itt lefestettem a bútort nem látszott át a tapasz

amíg száradt a teteje és az oldala, kezelésbe vettem a belsejét 
ami igen csak "egérszagú" volt
ecetes vizes ruhával alaposan átmostam, szárazra töröltem és utána egy sötét színű lazúrral két rétegben átfestettem az egész belsejét az utolsó mm-ig

alul-felül, kívül-belül




száradás után a tapasztott részeken, finomabb csiszolópapírral átmentem majd jött az első réteg 
Annie Sloan County Grey
csak reméltem, hogy nem fog átütni a sötétbarna szín, mert ugyanis nem tudtam ezt leszedni, erős vegyszereket (mint pl: kromofág) nem használok és a hőlégfúvós kaparástól pedig féltettem a már így is megégetett, díszes faragásokat.
Köszi a bátorítást Enikő http://nemiskacat.cafeblog.hu/
A kacskaringós és kidomborodott festék ráégéseket simára csiszoltam, de a színe sötétbarna maradt.

első réteg


első és második réteg közti különbség
jól kivehetőek a már sima kacskaringók az első réteg alatt


jól látszik az égett rész








 tetejét és a fiók elejét is lazúroztam, mivel ezt simára gyalulta az előző tulajdonos és a visszakoptatásnál szerettem volna a sötét színt látni, nem zavart az átlátszó tapasz, mert még 2 réteg festék ment a tetejére







a sarkát nézzétek :)
A komód belső két sarkából emberünk kivágott két kör alakot mikor vandál módon még a kis lábait is leszerelte a bútornak (számomra érthetetlen miért) egyébként csak a lábak láthatatlan, visszarakásával szenvedtem több órán keresztül (ragasztópisztoly, fa ragasztó, szög) a két kőr alakot parafadugóval oldottam meg, na ez a részt is titkolnám egy szakember előtt, mert egy vékony fedlap pontos beszabását a sok kiálló hátsó léc miatt nehezebbnek gondoltam.




Tökéletesen fedett két rétegben a festék és most jön az igazi szín...........
folytatom


Szeretettel Erika










Népszerű bejegyzések